Merlevanbeek.reismee.nl

Genieten

Hee,

Ik schrijf deze blog als kersverse 19-jarige en vond het wel tijd om jullie weer eens op de hoogte te houden van de afgelopen weken. Een jaar geleden werd ik 18, stonden de examens voor de deur, had ik nog geen idee wat ik wilde studeren en wist ik al helemaal niet dat het zo'n fantastisch jaar zou worden au pair. De afgelopen weken zaten ook weer vol met alleen maar leuke dingen zoals ik in mijn vorige blog al had voorspeld.

Het eerste weekend van maart ben ik met Clémence naar Madrid gegaan en dit werd echt een onvergetelijk weekend. We hebben in 2 dagen zoveel mogelijk bezocht en zijn als een sneltrein door Madrid gegaan. Clémence had voor haar verjaardag 2 kaartjes gekregen voor een concert van halfmoon run (ik had er ook nog nooit van gehoord). Het was erg leuk om haar te zien genieten maar ik was ook wel blij dat we daarna nog uit gingen. In Madrid staat de grootste discotheek van Spanje die ze hebben gebouwd in een oud theater en daardoor 6 verdiepingen heeft met op elke verdieping een andere muziekstijl. Ik was nog nooit op die manier uit geweest en genoot echt vol op. De rest van de week heb ik moeten bijkomen van dit korte maar hectische weekend. Het was die week heerlijk weer waardoor ik lekker kon chillen op het strand met de au pairs en we ondertussen al uit keken naar Fallas. Er was op dat moment elke dag om 14:00 een soort vuurwerkshow om af te tellen voor het Fallas. We hadden allemaal geen idee van wat ons te wachten stond tijdens deze week, we wisten alleen dat het een grote feestweek zou worden. Mijn gastfamilie was uit de hectische stad gevlucht en ik hoefde dus de hele week niet te werken waardoor ik zoveel mogelijk van Fallas heb gezien. De hele stad stond op zijn kop en op elke hoek van de straat stond een Falla, een groot karikatuur van papier-maché. De hele week door was het overal feest en zag je falleras of falleros in hun allermooiste kostuums. Op de laatste avond werden alle Fallas verbrand en dit was echt een van de indrukwekkendste dingen die ik hier heb gezien. Het leek alsof de hele stad in vuur en vlam stond en ondertussen werden de Valencianen helemaal gek. Die avond was het grootste feest van de week en heb ik met een paar Spaanse en Nederlandse vriendinnen Fallas goed afgesloten.
Toen ik weer bijgekomen was van Fallas en met de jongens hun vakantie had gevierd (lees: elke dag spelletjes spelen en rennen door het park) kon ik mijn beste vriendinnetje van het vliegveld op gaan halen. Ze was al een keer eerder in Valencia geweest maar het was super leuk om haar 'mijn plekjes' van de stad te laten zien. De jongens waren helemaal gek van Cintha en vonden het net als ik heel jammer dat ze na het leuke weekend weer naar huis moest. Al wist ik dat ik haar binnen een paar dagen weer zou zien want dat weekend erop ben ik eventjes naar Nederland gegaan om weer te kunnen knuffelen met het thuisfront (en voor de Briellenaren: en om eens een dagje anti-Spaans te kunnen zijn ;) ).
Eenmaal terug in Spanje besefte ik dat de laatste maandjes nu echt zijn ingegaan en besloot ik om me de komende weekenden vooral te richten op mijn gastfamilie. Ik was de afgelopen weekenden vaak weg geweest en nu het hier alweer bijna zomer is, kijk ik er erg naar uit om weer lekker met mijn hostmom, hostdad en de jongens naar de zeilclub te gaan en te genieten van de zon. Afgelopen weekend was het al zo'n weekendje en ik besef nu ook steeds meer hoe hard ik die jongens wel niet ga missen. Maar daar wil ik voorlopig nog even niet over nadenken en ga ik volop genieten van de weken die nog komen.

Stressen over mijn studiekeuze hoeft ook niet meer want inmiddels heb ik me ingeschreven bij de University College in Rotterdam en daar ben ik gelukkig ook aangenomen! Dat betekent dat ik vanaf september in Rotterdam woon en het nieuwe avontuur kan beginnen.
Maar eerst ga ik de komende twee maanden dit avontuur nog goed afsluiten!
Liefs,
Merle

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active