Merlevanbeek.reismee.nl

Welkom lentekriebels, dag heimwee

Hee allemaal,

Ja, over de helft. Zoals ik in mijn vorige blog al had aangekondigd ben ik nu over de helft van dit avontuur. Na deze 5 te gekke maanden voelde ik iets wat ik eigenlijk nog nooit in mijn leven had gehad: heimwee. Ik had gedacht dat als ik het al zou krijgen dit jaar, het vast na de kerstvakantie zou komen. Dit werd iets uitgesteld en plots kwam het toch nog aanzetten.

In twee weken tijd gebeurden er een paar dingen tegelijk die los van elkaar geen heimwee zouden oproepen, maar door alles samen verlangde ik toch erg graag naar huis. Thuis hadden we ineens een nieuwe hond wat voor mij heel apart was. Ik moest even aan het idee wennen maar inmiddels kan ik niet wachten om Koda te ontmoeten! Verder was het ook nog carnaval in Brabant, het leukste feest van het jaar en ik miste de gezelligheid van mijn familie en vrienden om me heen. Normaal gesproken zou ik dan hier leuke dingen gaan doen en afleiding zoeken, maar helaas waren de jongens één voor één ziek waardoor ik bijna 2 weken met ze thuis zat en daardoor niet kon sporten of naar Spaanse les kon gaan. Ook in het weekend was het moeilijk om me over het dipje heen te zetten.
Maar na regen komt zonneschijn; ik kon uitkijken naar het weekend met mijn lieve mama, nichtje en tante. Daarnaast was er nog een hele lieve au pair die kaartjes kon regelen voor de voetbalwedstrijd Valencia-Barcelona. We keken er echt heel erg naar uit om voor het eerst Barcelona te zien spelen (ik was al een keer naar Valencia-las Palmas geweest). Het was alleen een beetje jammer dat Barcelona de vorige wedstrijd al met 7-0 had gewonnen en dus niet de moeite had genomen om hun beste spelers op te stellen. Toch hadden we alsnog genoten van de wedstrijd en was het fijn om er weer even tussenuit te zijn.
Mijn heimwee verdween definitief toen ik kon gaan genieten van de zon met mijn bezoek uit Nederland. Ik vond het juist erg leuk dat ze alle 3 al eens in Valencia waren geweest. Hierdoor konden we vooral lekker bijkletsen, shoppen en op ons gemakje door de stad dwalen. Dit top meidenweekend ging natuurlijk veel te snel voorbij maar de zon bleef hangen en als ik ergens vrolijk van word is het wel de lente.
Weer lekker chillen in het park, na de les een terrasje pakken en op de fiets naar de sportschool met een andere au pair. Vorig weekend ben ik wel even weer de winter in gestapt, want ik ging met mijn gastfamilie een dagje skiën op 1,5 rijden van Valencia. Ik heb echt de hele dag genoten en ik was opnieuw verbaasd over hoeveel verschillende dingen Spanje wel niet te bieden heeft.
Afgelopen week fietste ik weer lekker in het zonnetje door het park en kon ik alleen maar denken aan de leuke maanden die nog komen gaan. Gister heb ik al met andere au pairs de stad Alicante bezocht, volgend weekend ga ik met Clémence naar Madrid, in Maart is het grootste feest van Valencia (Fallas), met Pasen komt mijn beste vriendinnetje mij opzoeken en het eerste weekend van april ga ik zelf even naar huis om mijn broertje, ouders en nieuwe hond te kroelen. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden!
Liefs,
Een hele vrolijke Merle

Reacties

Reacties

mama

Een mooie weerspiegeling van hoe het de laatste tijd met je is gegaan lieve Merle! Nu lekker de zon en de vrolijkheid vasthouden. X mams

Matty

Weer mooi geschreven meis en nog veel plezier komende maanden

Joke

Goed verwoord merle, houd het nu vast want het is een mooi avontuur en straks in Rotterdam verlang je weer naar de zon en de kleurrijke levensstijl van het zuiden. Enjoy Lovely girl, big fat kisses from al the bodies xxxx

Oma

Ikben trot op je, je dipjes overwonnen en nu vrolijk en blij
De laatste maanden in. Dikke knuffel OmaXX

Jolanda

Merle, Fijn te lezen dat het (nu) goed met je gaat.

Merle

Dankjewel lieve allemaal! Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active